Kultura

Jak działa narzędziownik Creative at home

Artyści na całym świecie spotkali się z wieloma problemami spowodowanymi pandemią COVID-19. Ograniczenia związane z kwarantanną i dystans społeczny spowodowały odwołanie oraz przełożenie wielu wydarzeń kulturalnych. Wielu artystów straciło źródło utrzymania, ponieważ ich występy, czy też wystawy zostały odwołane lub ograniczone. Przejście na tryb pracy zdalnej okazało się trudne dla niektórych artystów, którzy zwykle pracują w grupach lub w przestrzeniach artystycznych. Niepewność i niestabilność finansowa wpłynęły na zdrowie psychiczne i emocjonalne wielu twórców. Niektórzy z nich musieli dostosować swoją twórczość do nowych warunków, a także zmienić swoje podejście do pracy, aby przetrwać ten trudny czas. 

W związku z tym powstał projekt Creative at home, aby pomóc artystom, którzy doświadczyli problemów podczas pandemii COVID-19. Od samego początku celem inicjatywy było opracowanie innowacyjnego modelu edukacji artystycznej w sposób zdalny dla osób dorosłych, którzy chcą rozwijać swoją kreatywność. Creative at home stworzyło darmową platformę online, która pozwala użytkownikom na korzystanie z różnych narzędzi, pomagających w pracy kreatywnej. Liczne aplikacje twórcze są szczegółowo opisane i objaśnione za pomocą poradników oraz nagrań video. 

CAH podzielone jest na kategorie, które ułatwiają odbiorcy w wyborze odpowiedniego narzędzia do pracy. Na stronie znajdują się darmowe aplikacje, które można wykorzystać przy spotkaniach online, kręceniu filmów, pracy z grafiką, nagraniach audio i w wielu innych aspektach pracy kreatywnej zdalnie.

Unikalnym aspektem, który wyróżnia Creative at home jest fakt, że projekt ten łączy ludzi z Europy. Oprócz Polski, inicjatywa znalazła partnerów w Grecji, Włoszech, Hiszpanii oraz Chorwacji, co pozwoliło nam organizować spotkania w różnych, ciekawych miejscach. W ciągu działalności CAH odwiedziliśmy Ibi, Alicante w Hiszpanii, Cakovec w Chorwacji oraz Patras w Grecji. Dodatkowo mieliśmy możliwość przeprowadzenia warsztatów w Bolonii, które miały na celu pokazanie narzędzi online, z których mogliby korzystać artyści w swojej pracy.

Oprócz tego, aby trafić do większej ilości odbiorców, CAH utworzyło konto na Facebooku oraz YouTubie. Przedstawiane treści na mediach społecznościowych są przystępne zarówno dla osób młodych, jak i dla grup zagrożonych wykluczeniem np. seniorzy, osoby niepełnosprawne oraz bezrobotni. Treści oferowanie przez CAH nie tylko uczą nowych narzędzi, które można wykorzystać w pracy. Oprócz aspektu edukacyjnego, program przyczynia się do wzrostu samooceny uczestników oraz pozwala na integracje społeczną.

Za pomocą postów na Facebooku organizatorzy projektu na bieżąco informują odbiorców na temat działań Creative at home i pokazują w różnorodny sposób, co można znaleźć na ich stronie. W przypadku kanału na platformie YouTube znajdziemy tam wiele krótkich poradników, które tłumaczą w jaki sposób korzystać z narzędzi do pracy kreatywnej online. Oprócz treści teoretycznych, poradniki video pokazują w jaki sposób można wykorzystać daną platformę. 

Kolejnym osiągnięciem CAH było powstanie przewodników w języku angielskim, które można pobrać za darmo na platformie creativitycluster.eu. Informatory dostępne na stronie dotyczą marketingu, narzędzi do pracy kreatywnej online oraz informacje na temat pracy oraz nauki zdalnej. 

Obecnie Creative at Home nadal rozwija się, aby jak najbardziej pomagać ludziom, którzy są zainteresowani pracą kreatywną. Jako inicjatywa, która inspiruje i wspiera działania artystyczne, CAH będzie udoskonalać swoje treści w celu dotarcia do większej grupy odbiorców. 

Oprócz przygotowanej przez nas strony internetowej możesz zobaczyć wszystkie stworzone przez nas filmy na kanale YouTube: www.youtube.com/channel/UCQQCSA1dNO8gxY_s58YtHvg oraz przygotowanym profilu Facebook: https://www.facebook.com/creativeathomeproject. 

Zapraszamy do kontaktu, oceniania naszych narzędzi i pobierania kursów oraz scenariuszy ze strony: www.creativitycluster.eu/

Projekt „Creative at home” współfinansowany z programu Erasmus+. Beneficjentem programu jest Fundacja Klaster Innowacji Społecznych. Partnerami są MOSAIC // Culture&Creativity z Grecji, YouNet z Włoch, Pučko otvoreno učilište Čakovec z Chorwacji i Blue Beehive z Hiszpanii. Termin realizacji: 01.06.2021 do 31.05.2023. Wartość projektu to 114 445 euro. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button