Kolejne zlecenie dla Śląskiej Sieci Metropolitalnej
Zlecanie zadań bez przetargu – Urząd Miejski często korzysta z tego trybu zamówień publicznych. W tym roku wydał już w ten sposób ponad 11 mln zł. Jednym z głównych beneficjentów zamówień z wolnej ręki jest Śląska Sieć Metropolitalna, której przypadły zlecenia za ponad 237 tys. zł.
W listopadzie spółka otrzymała kolejne zlecenie z UM Gliwice: “pełnienie funkcji Menadżera Projektu mającego na celu pozyskanie i wdrożenie systemu ulg w opłatach za korzystanie z miejskich obiektów użyteczności publicznej oraz innych usług świadczonych przez miasto zintegrowanego z programem Rodzina 3+ oraz Senior 60+, 75+, przeznaczonego dla gliwickich podatników.” Wartość projektu: 96 tys. zł. Od momentu utworzenia rejestru umów (2013 rok) spółka zainkasowała już prawie 2 mln zł z pieniędzy podatników w drodze zlecania zadań z wolnej ręki.
Śląska Sieć Metropolitalna wyrasta na kluczową gliwicką spółkę komunalną. Oprócz wspomnianych zleceń z wolnej ręki, Prezydent powierzył jej dwa niezwykle istotne zadania – promocji miasta w hali sportowej Arena oraz zarządzanie procesem inwestycyjnym Centrum Przesiadkowego. ŚSM jest także operatorem gliwickiej Strefy Płatnego Parkowania. Niedawno Prezydent próbował przekazać spółce zadanie informatyzacji działań samorządu, jednak uchwała rady w tej sprawie została unieważniona przez wojewodę [Zobacz: Wojewoda unieważnia uchwałę Rady Miasta Gliwice]. Skala przekazanych zadań jest niecodzienna, zważywszy na cele, do realizacji których spółka została utworzona:
“Naszym statutowym zadaniem jest jak najlepsze wykorzystanie częstotliwości w budowie spójnego rozwoju telekomunikacyjnego wszystkich partnerów porozumienia”
“Utworzenie spółki Śląska Sieć Metropolitalna miało na celu wybudowanie sieci telekomunikacyjnej i przekazanie jej w zarządzanie podmiotowi zależnemu od samorządu. Tak więc jej powstanie było wyrazem potrzeb mieszkańców i samorządu w zakresie rozwoju usług telekomunikacyjnych.”
Oba zadania będą generowały przepływ finansów publicznych z budżetu miasta do spółki liczony w milionach złotych. W 2021 roku Prezydent zaplanował przekazanie spółce kolejnych 4,5 mln zł w drodze podniesienia kapitału zakładowego.
Prezesem spółki do niedawna była Ewa Weber, zastępca Prezydenta Miasta Adama Neumanna. Zastąpiła ją Agnieszka Olbrycht-Banach, dotychczasowa kadrowa, która w latach 2008-2019 pracowała z Ewą Weber w zabrzańskim urzędzie. W radzie nadzorczej zasiadają: …Ewa Weber, Jarosław Jander, Marcin Baron.
Jakie usługi ŚSM dotychczas wykonywała dla gliwickiego samorządu? Poniżej publikujemy zestawienie zadań zleconych z wolnej ręki spółce wraz z umowną wartością zamówienia (posortowane według wartości zamówienia).
- Gliwickie Centrum Umiejętności przebudowa i budowa budynków przy ul. Tarnogórskiej – Menadżer Projektu 116 000,00 zł
- pełnienie funkcji Menadżera Projektu mającego na celu pozyskanie i wdrożenie systemu ulg w opłatach za korzystanie z miejskich obiektów użyteczności publicznej oraz innych usług świadczonych przez miasto zintergowanego z programem Rodzina 3+ oraz Senior 60+, 75+, przeznaczonego dla gliwickich podatników 95 927,70 zł
- Gliwickie Centrum Umiejętności – Park Doświadczeń przy ul. Tarnogórskiej – usługa serwisowa 95 500,00 zł
- Serwis, konserwacja, naprawy centrali/serwera telekomunikacyjnego w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Zwycięstwa 21 oraz serwis, konserwacja, naprawy sieci telefonicznej w budynkach i pomieszczeniach Urzędu Miejskiego 93 675,81 zł
- Wynajem powierzchni reklamowej na ekranach LED (emisja spotów promujących wydarzenia kulturalne, sportowe, społeczne i gospodarcze) 80 811,00 zł
- Kampania reklamowa 63 295,82 zł
- Pełnienie funkcji Menadżera Projektu dla zadania “Gliwickie Centrum Nauki” 59 655,00 zł
- Kino objazdowe – organizacja pokazów filmowych na nośniku typu LED 57 488,40 zł
- Likwidacja uszkodzenia kanalizacji kablowej Miejskiej Sieci Szerokopasmowej na zapleczu oficyny ul. Zwycięstwa 31 56 817,98 zł
- Udostępnienie obrazu na potrzeby publikacji na miejskiej stronie internetowej 54 477,00 zł
- Działalność promocyjna 54 439,82 zł
- Przeprowadzenie kampanii reklamowej na nośnikach LED 54 439,82 zł
- organizacja Letniego Kina Plenerowego 54 000,00 zł
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji miasteczka multimedialnego “Media Tent – Nowe Technologie od urodzenia” 45 000,00 zł
- wynajem powierzchni reklamowej na ekranach LED znajdujących się w Gliwicach (emisja spotów promujących wydarzenia na nośnikach LED – 3 lokalizacje, średnio 3 spoty w miesiącu) 44 280,00 zł
- Wynajem powierzchni reklamowej na ekranach LED (emisja spotów). 44 280,00 zł
- organizacja Letniego Kina Plenerowego – 9 pokazów fimowych (18 filmów) 40 500,00 zł
- organizacja Letniego Kina Plenerowego (9 pokazów filmowych) 40 500,00 zł
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji III Ogólnopolskiej Konferencji “ITH – IT w zdrowiu” 40 000,00 zł
- Promocja Miasta Gliwice podczas II Ogólnopolskiej Konferencji “ITH” 40 000,00 zł
- organizacja otwarcia parku sensorycznego na podstawie autorskiego scenariusza pt. “Otwarcie parku doświadczeń” 39 999,60
- wynajem powierzchni reklamowej na ekranach LED 38 191,50
- Promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji wydarzenia miasteczko multimedialne “Media Tent”. 38 000,00
- Budowa budynku ogrzewalni przy ul. S. Noakowskiego – wykonanie przyłącza światłowodowego do budynku 35 393,36
- organizacja Letniego Kina Plenerowego, w ramach którego odbędzie się 7 pokazów filmowych, podczas kótrych na ekranie typu LED wyświetlone zostanie 14 filmów 34 440,00
- Dzierżawa łącza światłowodowego 32 447,16
- Aneks nr 1 do umowy nr IN.271.50.2018 CRU: 3131/2018 z dnia 31.08.2018 roku 29 699,37
- Aneks nr 2 do umowy nr IN.271.50.2018 w sprawie świadczenia usług telekomunikacyjnych 29 136,41
- Promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji czwartej edycji konferencji “EDU IT. Nowe technologie w edukacji”. 25 000,00
- Promocja Miasta Gliwice poprzez organizację trzeciej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego “M@tando” 25 000,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji plenerowego miasteczka multimedialnego Media Tent, które odbędzie się w dniu 25 czerwca 2016 r. w Starej Fabryce Drutu przy ul. Dubois 22 w Gliwicach 25 000,00
- organizaca szóstej edycji konkursu matematycznego M@tando 25 000,00
- promocja Miasta Gliwice podczas Media Tent 25 000,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji czwartej edycji konkursu matematycznego Matando 25 000,00
- wykonanie spotów reklamowych na potrzeby Miasta Gliwice oraz zapisanie ich w dwóch formatach, w celu ich emisji na ekranach typu LED 17 712,00
- dzierżawa łącza światłowodowego w relacji ul. Zwycięstwa 21 budynek Urzędu Miejskiego w Gliwicach do ul. Fredry – budynek Palmiarni 17 478,30
- Dzierżawa łącza światłowodowego (Ratusz-UM) 17 416,80
- Konserwacja i utrzymanie sprawności sieci telefonii stacjonarnej, w tym wykonanie drobnych napraw urządzeń i sieci telefonicznych wewnętrznych w pomieszczeniach administarcyjno-biurowych Urzędu 16 800,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach III edycji konferencji “Edu w IT. Nowe technologie w edukacji” 15 000,00
- Organizacja konferencji IT w zdrowiu 15 000,00
- Industriada 2015 – Wynajem telebimu. 13 530,00
- Świadczenie usługi darmowego dostepu do internetu 13 284,00
- Zapewnienie dostępu do internetu w hot- spot’ach 13 195,44
- dostęp do darmowego internetu 13 136,40
- HOT-SPOT 13 136,40
- Usługa darmowego dostepu do internetu dla mieszkańców 13 136,40
- Dzień Dziecka – Organizacja atrakcji dla dzieci. 12 885,10
- Udostępnienie obrazu z kamer internetowych 12 103,20
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji kamapnii towarzyszącej obchodom Dnia Ochrony Danych Osobowych 12 000,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji kampanii towarzyszącej obchodom Dnia Ochrony Danych Osobowych 12 000,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji I edycji konkursu matematycznego MINI Matando 12 000,00
- Pełnienie nadzoru inwestorskiego 11 985,00
- Promocja Miasta Gliwice w ramach organizaci kampanii towarzyszącej obchodom dnia Ochrony Danych Osobowych. 10 000,00
- organizacja konferencji i targów 10 000,00
- promocja Miasta Gliwice w ramach organizacji III Ogólnopolskiej Konferencji EDU IT 10 000,00
- Promocja Miasta Gliwice podczas Dnia Ochrony Danych Osobowych. 10 000,00
- Wykonanie spotów reklamowych na potrzeby Miasta Gliwice oraz ich zapis w celu emisji na ekranach typu LED. 8 856,00
- wykonanie spotów reklamowych na potrzeby Miasta Gliwice oraz zapisanie ich w dwóch formatach w celu ich emisji na ekranach typu LED 8 856,00
- wykonanie spotów reklamowych na potrzeby Miasta Gliwice oraz zapisanie ich w dwóch formatach, w celu ich emisji na ekranach LED 8 856,00
- Zapewnienie dostępu do Internetu z wykorzystaniem hot-spot’a 6 642,00
- Bezpieczne wakacje młodych Gliwiczan – wypożyczenie telebimu LED 4 428,00
Suma końcowa 1 987 832,79 zł
Fajna spółka, taka do wszystkiego 😀