AnalizyMedia lokalne

Ponad 50 tys. zł. dla mediów

W ramach prowadzonego monitoringu odnotowujemy nowe umowy zawarte przez Urząd Miejski z podmiotami medialnymi.

Pierwsza umowa nie jest żadnym zaskoczeniem. To porozumienie o wartości 20 000 zł z wydawcą Nowin Gliwickich. Po przejęciu tytułu przez nowego właściciela, powiązanego z urzędem, jest to naturalny krok w realizacji polityki informacyjnej miasta. Choć fakt kupowania ogłoszeń w mediach lokalnych nie powinien nikogo dziwić, to warto w tym miejscu przypomnieć, że Nowiny nie otrzymały takiego zlecenia przez co najmniej 8 ostatnich lat. Od początku 2020 roku obserwujemy przetasowanie całego układu medialnego w naszym mieście, o czym mogą Państwo przeczytać w naszych poprzednich tekstach.

Drugim porozumieniem z podmiotem medialnym, o którym warto wspomnieć, jest umowa na ponad 30 tys. zł z Agorą, wydawcą Gazety Wyborczej. Zlecenie „Realizacja akcji pod nazwą Supermiasta i Superregiony 2040” zawarte zostało pod koniec marca. O co chodzi? O akcji mogliśmy przeczytać na stronie gliwice.eu:

Jak miasto powinno wyglądać i funkcjonować za 20 lat? (…) Temat nurtuje też inne samorządy, które razem z Gliwicami włączyły się w akcję „Supermiasta i superregiony 2040”.

26 marca startuje ogólnopolska akcja organizowana przez „Gazetę Wyborczą”. Razem myślimy o przyszłości, identyfikując największe wyzwania dla miast i pytając o to, czego w swoich miastach pragną ich mieszkańcy. Wkrótce w mediach „Gazety Wyborczej” wystartuje plebiscyt, w którym internauci wskażą kierunki rozwoju dla miast i regionów. Wyniki poznamy w maju.

Za co więc zapłaciliśmy 30 tys. zł? Nie brakuje głosów, że to kolejny plebiscyt, w którym kupuje się dobre miejsca w rankingu. Też jesteśmy tego ciekawi, dlatego zawnioskowaliśmy o kopię tej umowy. Opublikujemy ją po otrzymaniu odpowiedzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button