Gliwice biorą udział w akcji Supermiasta i Superregiony 2040. Zapłacimy za to 30 tys. zł

Niedawno pisaliśmy o umowie zawartej przez Miasto Gliwice z wydawcą Gazety Wyborczej. Umowa opiewa na ponad 30 tys. zł. Dlaczego musimy zapłacić za udział w plebiscycie GW?
O umowie z Agorą wspominaliśmy w artykule [Ponad 50 tys. zł dla mediów]. W rejestrze umów zlecenie widnieje pod nazwą „Realizacja akcji pod nazwą Supermiasta i Superregiony 2040”. Umowa zawarta została pod koniec marca, jej postanowienia obowiązują do końca roku. Od razu nasuwa się podstawowe pytanie – dlaczego zapłacimy firmie 30 tys. zł i co za to dostaniemy? Wiemy to, ponieważ otrzymaliśmy kopię umowy.
Miasto, płacąc wydawcy za realizację akcji Supermiasta 2040, w istocie kupuje sobie usługi reklamowe. W ramach akcji redakcja Wyborczej publikować będzie materiały poświęcone przyszłemu rozwojowi polskich miast, potrzebom ich mieszkańców i zadaniom stojącym przed samorządami. Organizowany będzie plebiscyt, w którym mieszkańcy będą mogli wskazać największe wyzwania dla miast i regionów. Akcja zakończona zostanie uroczystą galą w Warszawie.
Ale za co właściwie płacimy te 30 tys. zł? Umowa zawiera listę świadczeń na rzecz Miasta:
- Cztery reklamy prasowe na 1/4 strony w specjalnym dodatku do GW,
- Reklama na stronach internetowych Agory (wideboard, 62 000 odsłon),
- Czterokrotna prezentacja logotypu Miasta w katowicko-bielskim wydaniu GW.
- Logo Gliwic prezentowane będzie w materiałach promujących plebiscyt i artykułach poświęconych Akcji oraz w katowickim newsletterze GW.
- Promocja na facebooku GW.
- Na gali kończącej plebiscyt zaprezentowane zostaną materiały i/lub filmy dostarczone przez Miasto.
W celu realizacji umowy Miasto Gliwice dostarczać będzie materiał przeznaczony do publikacji. Koordynatorem akcji ze strony UM jest Małgorzata Hatalska, kierownik Referatu Komunikacji Społecznej w Wydziale Promocji i Komunikacji Społecznej.