AnalizyFinanseJawność

Prawie 400 tysięcy złotych dla Agory. Za co płaci Metropolia?

W ramach prowadzonego monitoringu odnotowujemy umowy zawarte przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię z Grupą Agora. Usługi świadczone przez Agorę kosztowały GZM w latach 2019-2021 prawie 400 000 zł.

Projekt Miasta Idei jest inicjatywą Grupy Agora, która ma być próbą zwrócenia uwagi na procesy, jakie zachodzą w miastach, na ich problemy, ale przede wszystkim – wyszukiwaniem takich kierunków rozwoju miast, aby stały się one atrakcyjne dla mieszkańców. W ramach projektu odbywają się warsztaty i panele dyskusyjne dotyczące rozwoju miast. W ciągu prawie 2 lat na Śląsku odbyło 25 spotkań. W 2017 r. powstał też kwartalnik „Miasta Idei”. Pierwszy numer pism opowiadał o budowaniu metropolii, w drugim numerze kwartalnika można było znaleźć odpowiedź, jak spędzić czas wolny w miastach na Śląsku. Wrześniowy numer dotyczył komunikacji oraz tego, jakie zmiany w transporcie publicznym czekają Górnośląski Okręg Metropolitarny. Od 2018 r. dodatek „Miasta Idei” ukazuje się z „Gazetą Wyborczą” raz w miesiącu.

Poniżej publikujemy listę umów zawartych między Metropolią Górnośląsko-Zagłębiowską a Grupą Agora. Poniższe informacje dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej GZM.

Przedmiot umowy:Rok zawarcia umowy:Nazwa kontrahenta:Wartość umowy brutto:
Organizacja na rzecz GZM warsztatów i paneli dyskusyjnych w ramach projektu „Miasto Idei”2020Agora S.A., Katowice98 400,00 zł
Publikacja reklam w wydaniu Kwartalnika Samorządowego „Miasta Idei”2019Agora S.A.3 999,96 zł
Organizacja warsztatów i paneli dyskusyjnych w ramach projektu pn. „Miasta Idei”2019Agora S.A., Warszawa78 720,00 zł
Zakup powierzchni reklamowej w magazynie Super Miasta2020Agora S.A., Warszawa (o/Katowice)49 200,00 zł
Usługa w zakresie promocji i reklamy w ramach specjalnego ogólnopolskiego dodatku do Gazety…2020Agora S.A., Warszawa (o/Katowice)18 450,00 zł
Organizacja debaty online oraz świadczenie usług promocyjnych2020Agora S.A., Katowice34 317,00 zł
Wykonanie insertu magazynu „W Metropolii” w dzienniku „Gazeta Wyborcza”2020AGORA SA, Warszawa6 826,50 zł
Wykonanie insertu magazynu „W Metropolii” w Gazecie Wyborczej2021AGORA S.A., Warszawa20 479,50 zł
Usługi promocyjne i reklamowe dla GZM w ramach projektu „Zawsze po drodze…”2021AGORA S.A., Warszawa22 000,00 zł
Organizacja trzech wydarzeń w ramach projektu pn. „Miasta Idei”2021AGORA S.A., Warszawa66 420,00 zł
suma wydatków:398 812,96 zł

O umowie zawartej przez miasto Gliwice z wydawcą Gazety Wyborczej o nazwie Akcja pod nazwą „Miasta Idei”, w ramach której zleceniobiorca zorganizuje warsztaty na Microsoft Teams oraz panel dyskusyjny online (tzw. debatę) 18 maja 2021 roku, których tematem będą zagadnienia związane z szeroko pojętą kulturą w Gliwicach oraz powołaniem nowej instytucji kultury, za którą Urząd Miasta zapłacił 22 140 zł pisaliśmy już TUTAJ.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button